PRIMENA STANDARDA U BILANSIRANJU HARTIJA OD VREDNOSTI U JAVNOM SEKTORU

Autori

  • Nikola Vidović Univerzitet odbrane, Vojna akademija, Beograd, Srbija Author
  • Dragan Duin Univerzitet za poslovne studije Banja Luka, Banja Luka BiH Author

DOI:

https://doi.org/10.5937/

Ključne reči:

hartije od vrednosti, međunarodni računovodstveni standardi, javni sektor, finansijski instumenti, Republika Srbija

Apstrakt

Državne aktivnosti, kao i aktivnosti institucija i entiteta javnog sekotra prikazuju se i uočavaju u njihovim pojedinačnim i konsolidovanim finansijskim izveštajima. U javnom sektoru, finansijski izveštaji pružaju informacije o izvorima, alokaciji i upotrebi finansijskih sredstava, odnosno javnih prihoda, a ujedno daju mogućnost posmatranja namenskog trošenja tih finansijskih resursa u skladu sa uređenom zakonskom regulativom i budžetskim zahtevima.

Nivo primene IPSAS u Republici Srbiji, u okviru javnog sektora se ističe kroz istraživanje u radu, kao i razvijenost i ciljevi uspostavljanja računovodstvene regulative. Usvajanje standarda IPSAS omogućen je viši stepen odgovornosti uzajamno zavisnih i uključenih aktera unutar javnog sektora, kao i državnog rukovodstva i entiteta koji raspolažu javnim prihodima, bolju transparentnost, veći kredibilitet, zatim sveukupno bolje rukovođenje i planiranje, kao i brže i racionalnije upravljanje programima, kao i univerzalnost finansijskih izveštaja na međunarodnom nivou, u svrhe boljeg tumačenja i korišćenja informacija datih u njima.

##plugins.themes.default.displayStats.downloads##

##plugins.themes.default.displayStats.noStats##

Reference

Đukić T., Pavlović M. (2014). Kvalitet finansijskog izveštavanja u Republici Srbiji. Ekonomske teme, 52 (1), 101-116.

Vlada Republika Srbije (2010). Uredba o primeni Međunarodnih računovodstvenih standara za javni sektor, Službeni glasnik Republike Srbije br. 49/10.

Uredba o budžetskom računovodstvu, Službeni glasnik Republike Srbije, br. 125/03 i 12/06.

Cvijić J. (2017). Povezanost između računovodstvenih standarda, pravnog okvira i kvaliteta finansijskih izveštaja. Pravo – teorija i praksa, br. 1-3/17, 52-64.

Milojević, I., Vukoje, A., Mihajlović, M.,(2013) Accounting consolidation of the balance by the acquisition method, Ekonomika poljoprivrede, Vol. 60, Nº2 (217-436), str. 237-252, ISSN: 0352-3462, UDC: 657.375.6

Uredba o primeni MRS za javni sektor, Zakon o izmenama i dopunama Zakona o budžetu Republike Srbije za 2014. godinu (http://www.mfin.gov.rs/pages/article.php?id=10805), pristup dana 12.11.2015. godine

UNDP IPSAS, preuzeto sa http://www.rs.undp.org dana 16.02.2018.

Sivets S. (2014). Development of the national system for accounting and financial reporting in public sector in accordance with IPSAS – Experience of Russia. Pempal conference – Tbilisi.

World Bank Group (2012). Glossary of public financial management. Pempal, Georgia. 110-114, preuzeto sa https://www.pempal.org/ dana 20.02.2018. godine.

Stojiljković S., Stojiljković D.,Guzina V.,Milojević I., Albaneze Ž. (2012). Priručnik za primenu računovodstvenih standarda za javni sektor. DST Beograd. 355-412.

Stojanov A., Ugrinov D., Vaić E. (2010), Finansijska revizija javnog sektoraosnova za aktivni poslovni ambijent, Tranzicija, vol. 25-26, 146-155.

Borović N. (2014). Upravljačko – računovodstvena merenja I unapređenja performansi u zdravstvenim organizacijama. Ekonomski fakultet, Univerzitet u NIšu, 61-66.

Čegar B. (2016). Povezanost finansijskog i statističkog sistema izveštavanja u javnom sektoru. Financing, 02/16, 14-21.

Jović D. (2016). Finansijsko izveštavanje i vrednovanje performansi entiteta javnog sektora. Ekonomski fakultet: Beograd, 32-48.

International Public Sector Accounting Standards (IPSAS), The International Public sector Accouniting standards Board (IPSASB), preuzeto sa https://www.ipsasb.org/ dana 18.02.2018. godine

##submission.downloads##

Objavljeno

2018-04-30

Broj časopisa

Rubrika

Articles