ORGANIZACIONA KULTURA – PUT KA USPEŠNOJ KORPORACIJI

Autori

  • Strahinja Bogdanović Univerzitet Union – Nikola Tesla, Fakultet za inženjerski menadžment Author

DOI:

https://doi.org/10.59864/Oditor42402SB

Ključne reči:

organizaciona kultura, instrument za procenu organizacione kulture (OCAI), banka

Apstrakt

Srž svake uspešne poslovne organizacije ogleda se u dobroj organizacionoj kulturi, a posebno kod organizacija koje poslovanje obavlja kroz mrežu ispostava i filijala. Savremene poslovno okruženje karakteriše dinamičnost i neizvesnost, pa je organizaciona kultura jedan od načina da se razvije i učvrsti jedinstvenost uspešnog poslovanja. Organizacija kroz norme, običaje i ukorenjeni sistem vrednosti oblikuje razmišljenje i saradnju zaposlenih u organizaciji. Ovaj rad predstavlja analizu organizacione kulture jedne ekspoziture banke i u tu svrhu je korišćen dijagnostički instrument za procenu organizacione kulture - OCAI model. Njegova misija je da pruži sliku o postojećem i preferiranom tipu organizacione kulture. Cilj je da se identifikuju i analiziraju karakteristike organizacione kulture radne jedinice banke uz korišćenje OCAI modela i ukaže na one elemente koji zahtevaju dalje razmatranje ili eventualne korektivne mere.

##plugins.themes.default.displayStats.downloads##

##plugins.themes.default.displayStats.noStats##

Reference

Johnson, L. (2015). Organizational Culture in Healthcare: An Insightful Exploration. Chicago: Health Press

Smith, A., & Thompson, R. (2018). Tech Startups and Culture: A Deep Dive. Chicago: Tech Forward Publications

Miller, P. (2009). Non-profit Organizations and Cultural Dynamics. Chicago: Academic Press

Alvarez, J., & Smith, T. (2016). Mergers and Acquisitions: The Role of Culture. Chicago: Business Insights Publications

Stefanović Ž, Petković M., Kostić Ž, Janićijević N, Babić V. (2000). Organizacija

preduzeća, Ekonomski fakultet u Beogradu, Vol. 800, str. 403

Boljanović.J.Đ., Pavić.Ž.S., (2011). Osnove menadžmenta ljudskih resursa Univerzitet Singidunum, Beograd. str 251.

Kulić, Ž. (2005). Upravljanje ljudskim potencijalima, Radnička štampa, Bepgrad, str.21.

Suderman J. (2012) Using the Organizational Cultural Assessment (OCAI) as a Tool for New Team Development

Cameron K.S.,Quinn R.E. (1999). Diagnosing and changing organizational culture: The competing values framework. Reading, Ma: Addison-Wesley

Nebojša Janićijević (2011). Ekonomski fakultet , Univerzitet u Beogradu Uticaj liderstva na organizacionu kulturu, originalni naučni rad doi 005.322:316.46

Burman R, Evans A. J. (2008). Target Zero: A culture of safety, Defence Aviation Safety Centre Journal, pp. 22-27

Schein E. (2009). The corporate culture survival guide, Jossey-Bass, San Francisco

Parker M. (2000). Organizational culture and identity: Unity and division at work. Sage

Cvijanović J. M, Lazić J, Nastasić A. (2006). Korporativna kultura i organizaciona struktura, Ekonomski Institut, Beograd

Kucharčíková, A. (2014). The importance of identification and analysis of educational needs for investment in human capital. Komunikacie. Vol. 16. pp. 86-92.

Edelstein, S., Chiu, D., Molinski, C. (2012). Corporate culture and nutrition professionals. Journal of foodservice business research. Vol. 15 (4). pp. 411-418. ISSN 15378020

Cameron, K. S., & Quinn, R. E. (2006). Diagnosing and changing organizational culture: Based on the competing values framework (Rev. ed.). San Francisco

Kim Cameron and Robert Quinn (2012). Organizational Culture Assessment Instrument Online report

##submission.downloads##

Objavljeno

2024-09-07

Broj časopisa

Rubrika

Articles

##plugins.generic.recommendBySimilarity.heading##

##common.pagination##

##plugins.generic.recommendBySimilarity.advancedSearchIntro##