DRUŠTVENA ODGOVORNOST SAVREMENIH HOTELSKIH KOMPANIJA – PRIMER HOTELSKOG LANCA INTER CONTINENTAL HOTELS GROUP
DOI:
https://doi.org/10.59864/Oditor32502JPKljučne reči:
društvene promene, životna sredina, hoteli, gost, odgovornostApstrakt
Hotelski kompleks u nastojanju da odgovori sve zahtevnijim željama kupaca primenjuju menadžment totalnog kvaliteta u kome prednjači concept korporativne društvene odgovornosti. Upravo je cilj ovih istraživanja da apostrofira prednosti koje omogućava primena ovog strategijskog opredeljenja. Te prednosti uključuju satisfakciju internih i eksternih kupaca, javnog mnjenja, povećanje Prihoda, uštede u troškovima i izgradnju brenda. Svesnost, potencijal za promene i motivacija su činioci neophodni za primenu menadžmenta ukupnog kvaliteta kao filozofiju hotelske organizacije. Hotelska preduzeća predstavljaju vrlo osetljive komponente društva u kojem posluju i egzistiraju, stoga pored misije, vizije i ciljeva zbog kojih funkcionišu treba da izuzetno vode brigu o uticaju koji imaju na okruženje i životnu sredinu. Upravo povišeni stepen odgovornosti za održavanje zdravog okruženja, u kojima posluju hoteli, pojačali su njihovu društvenu odgovornost. Zaštita životne sredine osim restriktivnih zakona i ekonomskih mera (zagađivač plaća) ka oi prateće legislative doveo je hotelsku industriju da svoje poslovanje odvijaju na envojeronmentalan prihvatljiv način. Integralna zaštita životne sredine predstavlja bitan prioritet ukupnog društva in a globalnom nivou. Međunarodni standardi za upravlanjem životne sredine omogućavaju hotelima da primenjuju i dostignu concept održivog razvoja. Poslovna politika hotelskih kompanija prihvata sveobuhvatne dimenzije društvene odgovornosti. Promene u smeru adaptibilnosti, primene novih tehnologija i ubrzanijeg razvoja sve više se odražavaju na šire društvene interese kojima menadžeri nastojeda doprinose širim interesima društva. Inovativnost turističke industrije i njena sposobnost šprilagođavanja tehnološkim (ICT) i društvenim promenama je jedan od glavnih preduslova konkurentnosti i opstanka na tržištu. Zahtevi standarda i viši nivo envernomentalne svesti uslovljavaju i preduzimaju mere protiv zagađivača životne sredine, te je stoga neophodno sistemsko upravljanje zaštitom okruženja.
##plugins.themes.default.displayStats.downloads##
Reference
Barjaktarović, D., 2018, Upravljanje kvalitetom u hotelijerstvu, Univerzitet Singidunum Beograd.
Biočanin, R., Hamidović, D., 2017, ISO standardi u zaštiti i unapređenju radne i životne sredine, Zbornik Međunarodnog kongresa o procesnoj industriji, Procesing 24, (1):4-14.
Bogetić, S., Đorđević, D., Ćoćokalo, D., Vorkapić, M., 2018, Corporate social responsibility as a factor of global competitiveness, Journal of Engineering Management and Competitiveness, Journal of Engineering Management and Competitiveness (JEMC) 8, (1); 11-19.
Čačić, K., 2011, Poslovanje hotelskih preduzeća, Univerzitet Singidunum, Beograd.
Carroll, D, 2016, Carroll’s CSR: taking another look, International Journal of Corporate Responsibility, No 1, New York.
Fridman, M., 1982, Capitalisam and Freedom, Chicago: University of Chichago Press.
https://www.ihgplc.com/inovation
https://www.unescap.org/siustainbility-at-escap/evironmental-work
InterContinental Hotels Group, www.intercontinental. Com
Petrović, P., 2006, Preduzetnički mensdžment, PMF Novi Sad, Departman za geografiju, turizam i hotelijerstvo, Novi Sad.
Petrović, P., 2018, Poslovna diplomatija u turizmu, PMF Novi Sad, Departman za geografiju, turizam i hotelijerstvo, Novi Sad.
Pizman, A., 2009, Editioral: Green Hotels: Hospitality Management, New Jersey, p.28.
Stone, K., Heiner, K. (2002). Exploring the relationship between corporate social performance and employer attractiveness. Business & Society, 41, 292–318.
Vitaliano, D. F. (2010). Corporate social responsibility and labor turnover. Corporate Governance, 10(5), 563–573.
World Business Council for Sustainable Development, Corporate Social Responsibility,www.WBC/templetesWBCD5/layout.asp?type=P&Menlud=MTEOOQ pristupljeno 27.02.2024.
World Travel& Tourism Council, 2002, Corporate Social Lidership in Travel& Torism, www.vtte.org
Živković, R., 2009, Ponašanje i zaštita potrošača, Univerzitet Singidunum, Beograd.