GEOGRAFSKE I EKONOMSKE PERFORMANSE ORGANSKE POLJOPRIVREDE I TURISTIČKA GASTRONOMIJA U SRBIJI
DOI:
https://doi.org/10.5937/Ključne reči:
biobašta, ekonomski, geografski, organska, poljoprivredaApstrakt
Da li zbog izbegavanja pretežno zagađenih poljoprivrednih površina ili zbog postojanja tih površina kao objekta trgovačkog profita u globalnom svetu, još uvek nije razjašnjeno gde su lokacijski najbolji uslovi za razvoj organske poljoprivrede. To se isto događa i na prostoru Srbije, jer se mešaju ekonomske i geografske karakteristike postmodernizma u organskoj poljoporivredi i „neobuzdanog“ liberalnog konzervatizma u ciljevima ekonomskog razvoja.
Na turističkom tržištu Srbije mora da se preciziraju normativi ekonomije životne sredine i normativi ekonomije njene zaštite, kako bi se pravilno identifikovali i ocenili i u uspešne strategije uklopili svi resursi za proizvodnju zdravstveno ispravne hrane i to u organskoj poljoprivredi Srbije.
Rad, zato kao predmet istraživanja stavlja konfrontaciju geografskog i ekonomskog razmeštaja poljoprivrede Uz upotrebu savremenih metoda prirodnih i društvenih humanističkih nauka polazi od sledećih hipoteza:
- Ako je geografska i ekonomska lokacija organske poljoprivrede integralna, onda njena proizvodnja za turizam mora da postigne koncenzus stejholdera.
- Ako geografski prostor omogućava ekonomski rast i razvoj onda i on mora da se izučava kao ekonomska kategorija.
Konačno, očekivani rezultati trebalo bi da daju jasnu sliku da li turizam Srbije može da razvija concept bioturističkih bašta.
##plugins.themes.default.displayStats.downloads##
Reference
Milenković, S. I Tasić, J. (2013). Ekonomske teme, Organska hrana kao perspektivni proizvod Srbije, br51(2), Niš..str.416.
Jovičić, Ž. (1976). Osnovi turizma, Prostorne osnove turizma, str.68-87 , Beograd: Naučna knjiga,
Stanković, S. Turistička geografija, (2008). Beograd: ZUNS,
Romelić, J. I Ъuričić, J. (2008). Turistička geografija, Pojam turističke regije, Univerzitet u Novom Sadu: PMF, Stylos,
Milenković, S.(2006).“ Međusobni odnosi turizma i životne sredine, Prostor kao nosilac životne sredine i njegova turistička vrednost , Ekonomski fakultet Univerziteta u Kragujevcu,
Romelić, J.(2008). Turističke regije Srbije, Pojam turističke regije , Univerѕitet u Novom Sadu: PMF, Departman za geografiju, hotelijerstvo i turizam,
Tasić, J.(2016). Enogastronomski turistički proizvod ruralnog područja Šumadije i njegov uticaj na zadovoljstvo turista, Univerzitet u Novom Sadu: PMF, Departman za geografiju, hotelijerstvo i turizam.
Internet:
http//www.fao.org.>docrep pdfprirucnik za organsku proizvodnju
http//www.tehnologija hrane.com>enciklopedija/zakonska regulative u organskojproizvodnji –stanje i perspektive
http//www.socioloskipregled.org.rs> tekstovi pdf/osetljive tacke tranzicijepoljoprivrede
http/www.eukonvent.org>uploads>2015/03 str,13,14,15,18.
http/www.pdf/prirucnik za organsku proizvodnju, subvencije.rs>uploads>2015/11.
http/www.ef.uns.ac.rs>download>2012/05pdf/privredni aspecti organskepoljoprivrede
http/www.dgt.uns.ac.rs>turizam>arhiva
http/www.zelena srbija .rs/srbija/7644zelena ekonomija ,str.1.
http/www.ekof.bg.ac.rs./nastava/ekonomika/09pdfzelenarevolucija kao osnovatransformacije poljoprivrede str1/9.
http/www.donas.rs/podrskafaoi ebrdrazvoju poljoprivrede srbije/