ANALIZA DVOSTRUKOG EKONOMSKOG OPOREZIVANJA I MOGUCNOST NJEGOVE PRIMENE U FINANSIRANJU BUDŽETA

Autori

  • Miloš Miljković Univerzitet odbrane, Vojna akademija, Beograd, Srbija Author
  • Aleksandar Savić Vojska Srbije, Zaječar Author

DOI:

https://doi.org/10.5937/

Ključne reči:

budžet, dvostruko oporezivanje, porez na dobit pravnih lica, porez na dohodak fizičkih lica

Apstrakt

Praksa je u skoro svim zemljama sveta da se sredstva za finansiranje budžeta nalaze na finansijskom tržištu i to primenom kratkoročnih ili digoročnih hartija od vrednosti, akcija, obveznica i sl. Kako finansijska tržista i institucije nisu jedini način da se budžet finansira, u radu će biti predstavljena mogućnost njegovog finansiranja porezom tj.

dvostrukim ekonomskim oporezivanjem kao i njegov značaj i procentualna zastupljenost u ukupnom budžetu.

##plugins.themes.default.displayStats.downloads##

##plugins.themes.default.displayStats.noStats##

Reference

Radičić M., Raičević B. 2011. Javne finansije teorija i praksa, Ekonomski fakultete Subotica.

Popović D. 2014. Poresko pravo, Pravni fakultet Beograd.

Ristić K., Ristić Ž., Fiskalna ekonomiija i menaxment javnog sektora, Etno stil d.o.o.-Beograd 2014.

Savić A., i Miljković M. 2016. Metode i mere za sprečavanje, odnosno eliminaciju dvostrukog pravnog oporezivanja, Računovodstvo (2): 207.

Zakon o porezu na dohodak građana, (''Službeni glasnik RS'', br. 24/01 , 80/02 - dr. zakon, 80/02, 135/04, 62/06, 65/06 - ispravka, 31/09, 44/09, 18/10, 50/11, 91/11 - US, 93/12, 114/12 - US, 47/13, 48/13 - ispravka, 108/13, 57/14, 68/14 - dr. zakon, 112/15)

Zakon o porezu na dobit pravnih lica, (''Službeni glasnik RS'', br. 25/01 , 80/02 - dr. zakon, 43/03, 84/04, 18/10, 101/11, 119/12, 47/13, 108/13, 68/14- dr. zakon,, 142/14, 91/15 i 112/2015)

##submission.downloads##

Objavljeno

2018-08-31

Broj časopisa

Rubrika

Articles