DIJAGNOSTIKOVANJE TIPA ORGANIZACIONE KULTURE U KOMPANIJI TELEKOM
DOI:
https://doi.org/10.5937/Ključne reči:
organizaciona kultura, subkultura, promeneApstrakt
U situaciji kada je na tržištu mobilne telefonije u našoj zemlјi, konkurencija sve jača i veća i kada se pojavila konkurencija u oblasti fiksne telefonije slobodno se može reći da su prošla vremena kada su klijenti čekali na Telekom. Telekom se morao razvijati u pravcu moderne kompanije, koja je okrenuta budućnosti i potrebama klijenata, a samim tim menjati način funkcionisanja, strukturu, organizacionu kulturu kako bi se omogućila maksimalna efektivnost organizacije. Zato je u ovom trenutku, istraživanje organizacione kulture u Telekomu pravi izazov.
Predmet rada je dijagnostikovanje tipa organizacione kulture u Telekomu. Cilј rada je analizirati recentnu literaturu iz oblasti organizacione kulture, i dijagnostikovati dominantnu kulturu i subkulture u ispitivanoj organizaciji. Rezultat do kojeg je dovelo istraživanje ukazuje da u ispitivanoj organizaciji postoji dominantna kultura i subkulture, te da su najizraženije kultura uloga i kultura zadatka, a da postoje kultura moći i kultura podrške kao subkulture.
##plugins.themes.default.displayStats.downloads##
Reference
Arsenijević, O. Lilic, V. i Zdravkovic, B. 2015. Impact of e-mentoring on inventivity in companies, International Journal of Economics and Law, Vol. 5, No. 14, Fakultet za poslovne studije i pravo, Beograd
Andžić,S. Rajković, M., i Ćosić, M. 2016. Nefinansijski aspekti poslovanja kao faktori razvoja, Oditor, 2, (2). Centar za ekonomska i finansijska istraživanja, Beograd
Draker, P. 1995. Postkapitalističko društvo, Privredni pregled/Grmeč, Beograd, 1995.
Janićijević, N. 2013. Organizaciona kultura, CID Ekonomski fakultet, Beograd, 2013.
Hendi, C. 1996. Bogovi menadžmenta, Želnid, Beograd.
Schein, E.H. 2004. Organizational culture and leadership: A dynamic view, San Francisco, Jossey-Bass
Weber. M. 2003. Theory of economic and social organizations, Oxford University Press, New York.