NEFINANSIJSKI ASPEKTI POSLOVANJA KAO FAKTORI RAZVOJA PREDUZETNIŠTVA
DOI:
https://doi.org/10.5937/Ključne reči:
Preduzetnička radnja, marketing, kupci, segmentacija, učenje i rast, pozicioniranjeApstrakt
U uslovima brzih poslovnih promena, globalizacije i svetske ekonomske krize, svi poslovni subjekti, pa tako i preduzetničke trgovinske radnje, dužni su da prate sve češće promene na tržištu, da idu u korak sa njima ili još bolje ispred njih. U uslovima velike opterećenosti malih i srednjih preduzeća porezima i taksama, nestabilnog kursa dinara, inflacije, dampingovanja cena od strane konkurencije na tržištu i posebno naglašenog ukrupnjavanja samog tržišta na štetu manjih subjekata - stalna analiza uspešnosti poslovanja postala je prioritet datog poslovnog subjekta i faktor razdvajanja uspešnih od neuspešnih.
Pravilna analiza i segmentacija tržišta, uspešno organizovan proces nabavke, pravilno sprovedena politika ljudskih resursa uz stalno učenje i rast, sprovoĎenje principa menadžmenta odnosa sa kupcima i menadžmenta totalnog kvaliteta u svakodnevnoj praksi su garancija poslovnog opstanka i poslovnog uspeha jedne preduzetničke radnje. U ovom radu su navedeni aspekti i predstavljeni, a za odreĎene i dati rezultati sprovedene ankete.
##plugins.themes.default.displayStats.downloads##
Reference
Arthur A, Thompson JR, Strickland AJ, Gamble EJ. 2008. Strateški menadţment – teorija i sluĉajevi iz prakse. Zagreb, „Mate“.
Bandin T. 2004. Filozofija produktivistiĉke teorije efikasnosti. Beĉej, „Proleter“.
Draker P. 2005. Upravljanje u novom društvu. Novi Sad, „Adiţes“.
Ivanišević M. 2009. Poslovne finansije. Beograd, Ekonomski fakultet.
Kaplan RS, Norton DP. 1996. The Balanced Scorecard – Translating Strategy into Action. Boston, Harward Business Schol Press.
Kotler Ph, Keller KL. 2006. Marketing menadţment. Beograd, „Data status“.
Malešević Đ, Ĉavlin M. 2009. Poslovna analiza. Novi Sad, Fimek.
Porter M. 1996. Competitive Strategy, Free Press, 1980; Competitive Advantage, Free Press, 1985; What is Strategy. Harvard Business Review.
Ţivković M. 2010. Statistika. Beograd, Beogradska poslovna škola, Visoka škola strukovnih studija.
Interni knjigovodstveni podaci preduzetniĉko-trgovinske radnje (subjekta) „A“