PRIMENA AHP METODE U ODREĐIVANJU ZNAČAJA PRIMENE SAVREMENIH BANKARSKIH PROIZVODA NA USPEŠNOST POSLOVANJA BANAKA

Autori

  • Vlado Đurković Visoke škole za menadžment i ekonomiju u Kragujevcu Author
  • Miloš Radosavljević Jedinica Vojske, Niš Author
  • Rifat Stanković Univerzitet za poslovne studije, Banja Luka Author

DOI:

https://doi.org/10.5937/Oditor1901069D

Ključne reči:

AHP metod, bankarski proizvod, uspešnost, poslovanje, banka

Apstrakt

Nemoguće je zamisliti savremeno poslovanje bez prisustva banaka i bankarskog tržišta. Kako se broj transakcija kao i učesnika progresivno povećava tako raste i konkurencija izmedju samih banaka. Da bi se banka u surovim uslovima borbe za klijenta izborila za svoj udeo na tržištu i parirala drugim bankama neophodno je da prati trendove koji se pojavljuju u oblasti pružanja bankarskih usluga. Dinamičnost današnjeg poslovanja postavlja izuzetne zahteve pred poslovne subjekte, ali i banke kao njihov oslonac. Jedan od glavnih uslova da se održi korak sa modernim poslovnim kretanjima je uvođenje novih bankarskih proizvoda kao rezultat kontinuiranog rada i praćenja trenutnih potreba korisnika usluga u smislu prioritetnog zadatka za održavanje i unapredjenje poslovanja banke. Na taj način zadržavaju se stari, ali privlače i novi klijenti.

##plugins.themes.default.displayStats.downloads##

##plugins.themes.default.displayStats.noStats##

Reference

Basle Committee on Banking Supervision. 2001. Internal Audit in Banks and the Supervisor's Relationship with Auditors

Bogdanović, S., & Hadžić, M. (2019). Strategic multicriteria decision-making process in agriculture. Ekonomika poljoprivrede, 66(1), 89-106.

Canadian Institute of Chartered Accountants. 1999. Continuous Auditing. Canadian Institute of Chartered Accountants

Didem Z., Durmuşoğlu, U. (2018) Assessment of techno-entrepreneurship projects by using Analytical Hierarchy Process (AHP). Technology in Society, 54(8), pp. 41-46

Đurica, M. (2011). Marketing istraživanje u funkciji razvoja bankarskih proizvoda i usluga. Anali Ekonomskog fakulteta u Subotici, (25), 29-38.

Enew & Waite. 2007. Financial service marketing: an international guide to principles and practice. Oxford.

Erić, D., Đukić, M. (2012) Finansijska tržišta u uslovima krize, Beograd.

Gnanavelbabu, A. Arunagiri P. (2018) Ranking of MUDA using AHP and Fuzzy AHP algorithm. Materials Today: Proceedings, 5(1), pp. 13406-13412

Jatić, S., & Ilić, M. (2018). Tradicionalni i novi poslovni modeli u bankarskoj industriji. Bankarstvo, 47(1), 106-117.

Jovanović-Zattila, M. (2018). Upravljanje bankarskim rizikom. Zbornik radova Pravnog fakulteta u Nišu, 57(81), 139-150.

Krstić, D., & Vukasović, D. (2018). On-line finansijske transakcije u plaćanjima malih vrednosti. Oditor - časopis za Menadžment, finansije i pravo, 4(2), 39-47.

Mešić, D. (2018). Transformacija bankarskih sistema u zemljama Zapadnog Balkana. Bankarstvo, 47(4), 86-107.

Milojević, I. M., Mihajlović, M. B., & Vukša, S. Đ. (2018). Novčani tokovi privrednog subjekta kao predmet revizije. Vojno delo, 70(3), 361-371.

Milojević, I. M., Mihajlović, M. B., & Vladisavljević, V. D. (2015). Economicaccounting aspects of solving the problem of carbon emission. Vojno delo, 67(6), 43-52.

Mirjanić, B. (2013) Finansijska tržišta, Beograd.

Rakić, S. S., Mitić, P. D., & Raspopović, N. V. (2012). Primena koncepta 'zelenog' u finansijama i bankarstvu. Poslovna ekonomija, 6(2), 167-182.

Đukić, Đ. (2012) Bankarstvo i kriza, CID Ekonomski fakultet, Beograd.

Ćirović, M. (2006) Bankarstvo, Beograd, CID Ekonomski fakultet, Beograd.

www.pogo.org

www.scindeks.ceon.rs

##submission.downloads##

Objavljeno

2019-04-30

Broj časopisa

Rubrika

Articles

##plugins.generic.recommendBySimilarity.heading##

##common.pagination##

##plugins.generic.recommendBySimilarity.advancedSearchIntro##